سامانه اطلاعات جامع فعالیت‌های اقتصادی


برداشت گیاهان دارویی در اقلیم بارانی

  

دانش و فناوری





مشخصات و كنترل گياه هرز بارهنگ آبی یا آبزي

در این مقاله با خصوصیات، انواع، مضرات و کنترل بارهنگ آبی آشنا خواهید شد.

شنگار

شنگار سرده ای از گیاهان علفی شامل ۵۰ گونه در تیره گاوزبان (Boraginaceae) است که بومی اروپا، مدیترانه و باختر آسیا هستند و در درمان زخمها موثر بوده و فعالیت ضد باکتریایی دارد.

رازهای نهفته در کرفس وحشی

نظریه کارشناسان در مورد کرفس وحشی کارشناسان معتقدند: در مکتب پزشکی سنتی هندی آیو رودا از قرنها پیش تخم کرفس را برای معالجۀ سرماخوردگی، آنفلوانزا، سوء هاضمه، آرتروز و بیماری های کبد و طحال تجویز می کردند. برای آشنایی بیشتر با کرفس وحشی و خواص آن این مقاله را مطالعه نمایید. منبع: سایت پسته رفسنجان (https://pesterafsanjan.com/)

باریجه

برای آشنایی با انواع باریجه ، نحوه کاشت، و سایل مورد نیاز جهت زراعت این گیاه و دیگر کاربردهای آن ، این مقاله را مطالعه بفرمایید. منابع: سایت غذا (https://ghazaa.com/) سایت خبرگزاری صدا و سیما (www.iribnews.ir)

نحوه کاشت و سایر خواص اسفرزه

تکثیر اسفرزه و به طور کلی گونه های مفید دیگر Plantago، به وسیله دانه و در زمین های شنی قابل نفوذ، شخم زده و عاری از علف های هرزه صورت می گیرد. برای آشنایی با پگونگی این کار مقاله موجود در متن اصلی را مطالعه نمایید.

کاشت درخت عرعر و آسیبهای آن به طبیعت

گروهی از کارشناسان منابع طبیعی درباره پیامدهای گسترش کاشت درخت غیر بومی و مهاجم عرعر به دلیل آسیب رساندن به گیاهان دیگر و تخریب اکوسیستم طبیعی جنگل های شمال و خاک و سازه ها هشدار دادند. حضور گسترده این گونه، علاوه بر مناطق نیمه خشک و خشک کشور، در نواحی مرطوب و نیمه مرطوب و جلگه حاصلخیز شمال کشور نیز چشمگیر است و به خصوص در حاشیه جاده ها و دره ها، از جمله جاده کندوان، اراضی رها شده، فضای سبز شهرها، حاشیه خیابان ها، باغچه منازل، حاشیه پیاده روها و برخی زمین های کشاورزی دیده می شود. متن کامل را در قسمت متن اصلی مطالعه نمایید. منابع: سایت بیتوته (www.beytoote.com) خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا (www.irna.ir)

آشنایی بیشتر با خواص هویج وحشی و نحوه تکثیر آن

این گیاه علفی دوساله و گلدار است و طول آن به یک متر می رسد. در سال دوم به گل می نشیند. گل آذین آن چتری است و حدود ۳ تا ۷ سانتی متر عرض دارد. گل آذین پر از گل های صورتی رنگ قبل از باز شدن گل هاست. پس از اینکه گل ها باز شدند رنگ آنها به سفید تغییر می یابد. در زیر گل آذین برگچه هایی جود دارد. ظاهر گل آذین مشابه با لانه ی پرنده ی است. گل ها پس از خشک شدن بذرهای ریزی را آزاد می کنند. برگ های این گیاه به صورت سوزنی و منشعب است و ظاهری شوید مانند دارد. ریشه ی این گیاه خوراکی است و خواص بسیاری دارد. در بخش متن اصلی با خواص و نحوه تکثیر آن بیشتر آشنا می شوید.

کاشت و پرورش رازیانه و خواص عرق آن

کاشت رازیانه بیشتر با انگیزه دارویی مورد توجه قرار می گیرد. رازیانه گیاهی است که در نواحی صخره ای رشد می یابد. در این مقاله شما را با مراحل پرورش این گیاه دارویی و خواص عرق آن آشنا می کنیم.
۱ ۲ ۳ بعدی