سامانه اطلاعات جامع فعالیت‌های اقتصادی


کالیگرافی و تایپوگرافی طلا و بدلیجات

   (Calligraphy and Typography of Gold and Jewelry)

دانش و فناوری





جواهر و جواهرسازی

جواهرات کوچکترین چیزهایی هستند که در شما حس منحصر به فرد بودن را ایجاد می کنند. جواهرات در مقایسه با سایر محصولات فرهنگی ، صنعتی و هنری در انتفال مفاهیم و پایداری آن به دلیل پایداری جواهرات در میان اقوام بیشتری مورد بحث و برسی است. (ادامه مطلب در فایل پیوست)

مواد اولیه در جواهر سازی چیست؟

طلا؛ فلز معمول و پرکاربرد در جواهرسازی پس از طلا پرکاربرد ترین فلزات در ساخت جواهرات عبارتند از: نقره، پلاتین، استیل، تیتانیوم، پالادیوم، مس و... سنگ های پر کاربرد در ساخت زیورآلات الکساندریت، یاقوت ارغوانی، آکوامارین، سیترین، الماس، زمرد، لعل، یشم، سنگ لاجورد، حجر القمر، مورگانیت، عقیق سلیمانی، اوپال، کهربا، مروارید، زبرجد، روبلیت، یاقوت سرخ، یاقوت کبود، تانزانیت، یاقوت زرد، فیروزه و... (ادامه مطلب در فایل پیوست)

طراح و طراحی جواهرات

با کشف فلزات گرانبها مانند طلا و نقره در دوران باستان، افراد شروع به ایجاد جواهرات زیبا و تزیینی کردند.به همین دلیل رشته طراحی جواهر از هنرهای بسیار با قدمت می باشد که دارای پیشینه ای طولانی در عهد باستان تا امروز هست. (ادامه مطلب در فایل پیوست)

کالیگرافی چیست ؟

کالیگرافی یا همان نقاشی خط یک هنر بصری مربوط به نوشتن است و می‌توان گفت نوعی نقاشی با خط محسوب می‌شود. این اصطلاح به احتمال بسیار از واژه یونانی به معنای "نوشتن" و "زیبایی" حاصل شده است. این هنر از کنار هم قرار دادن هوشمندانه و تطابق نقاشی و خطاطی حاصل می‌شود.

تایپوگرافی چیست؟

حروف الفبا در هر متن نوشتاری دارای اشکال بصری متفاوتی هستند، ازاینرو شیوه‌های متفاوت نگاشتن هر حرف این امکان را فراهم می‌آورد که حروف در حکم نشانه‌های نوشتاری اشکال بسیار زیادی بیابند. حروف نشانه‌هایی هستند که هم به نظام‌های نشان‌های زبانشناسی و هم به نظام نشانه‌های تصویری مرتبط هستند.
۱