شرح
برای ساخته شدن یک بازی مراحلی مانند ایده پردازی اولیه، طراحی شخصیتها، ایجاد حرکت، دنیای بازی، کدگذاری، آزمایش ،بازاریابی و سپس عرضه سپری میشود.
ماهها برنامهريزي و آمادهسازي، نوشتن داستن بازي، شخصيت پردازي، استفاده از فناوريهاي پيشرفته و قدرت بالاي كامپيوتري از جمله عوامل مهم براي ساخت يك بازي است.
در ایران بیشتر استدیو های بازی ساز بر روی بازی های موبایلی فعالیت میکنند و بازی های دیگر پلتفرم ها pc , کنسولها, تبلت و وب بسیار کم تولید میگردند. به همین منظور در این سامانه فعلا فقط بر اساس سبک های بازی ها، فعالیت های اقتصادی را شرح میدهیم به امید روزی که برای هر یک از این پلتفرم ها شرکت ها و استدیو های سازنده ایرانی چندین سبک بازی عرضه کنند.
در تولید بازیهای سبک آموزشی هدف اولیه بازی ساز آموزش در فرمهای متنوع به جای سرگرمی است.
و شامل همه انواع آموزش برای همه ردههای سنی است. هدف آن است که مهارتهای حل مساله با استفاده از شور و شوق پرورش یابند.
اين بازيها باید بتوانند هماهنگي چشم و دست، و یا مهارتهاي ويژه تجسم فضايي را رشد دهند و یا كسانی كه اين بازيها را انجام ميدهند، قادر باشند راهبردهاي تعميم يافتهتري را به منظور يادگيري براي يادگيري در موقعيتهاي داستاني بهدست آورند.
بازیهای آموزشی رایانهای را میتوان به سه طبقه تقسیم کرد: آموزشی-سرگرمی که تمرکز آن آموزش مهارتهای خاص مانند جبر، هجی کردن، حل مساله و ... است.
سرگرمی-تجاری که اهداف آموزشی آنها غیر مستقیم است و میتوانند منتهی به تمرکز در فرآیند یادگیری شوند. بخش انگیزشی در این نوع بسیار مهم است.
آموزشی-پژوهشی که رویکردهای جدیدی را ارائه میدهند و اسناد موثقی برای برون شدهای یادگیری دارند.