سامانه اطلاعات جامع فعالیت‌های اقتصادی


زراعت گیاهان دارویی در اقلیم گرم و مرطوب

  

دانش و فناوری





شنگ

ترکیبات شیمیایی شنگ این گیاه حاوی هیدرات های کربن، اینولین، اسید کوماریک، اسید کافئیک و گالیک اسید است. این اسیدها فعالیت آنتی اکسیدانی دارند لذا با رادیکال های آزاد که باعث سرطان می شوند مقابله می کنند.

علف لیمو گیاهی اقتصادی

علف لیمو (لمون گراس) اقتصادی ترین گیاه سال ۱۳۹۷ در ایران نامگذاری شده است!

کاشت درخت عرعر و آسیبهای آن به طبیعت

گروهی از کارشناسان منابع طبیعی درباره پیامدهای گسترش کاشت درخت غیر بومی و مهاجم عرعر به دلیل آسیب رساندن به گیاهان دیگر و تخریب اکوسیستم طبیعی جنگل های شمال و خاک و سازه ها هشدار دادند. حضور گسترده این گونه، علاوه بر مناطق نیمه خشک و خشک کشور، در نواحی مرطوب و نیمه مرطوب و جلگه حاصلخیز شمال کشور نیز چشمگیر است و به خصوص در حاشیه جاده ها و دره ها، از جمله جاده کندوان، اراضی رها شده، فضای سبز شهرها، حاشیه خیابان ها، باغچه منازل، حاشیه پیاده روها و برخی زمین های کشاورزی دیده می شود. متن کامل را در قسمت متن اصلی مطالعه نمایید. منابع: سایت بیتوته (www.beytoote.com) خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا (www.irna.ir)

کاشت و پرورش سیب زمینی ترشی

سیب زمینی ترشی همان سیب‌زمینی‌های كوچك كج‌ و كوله‌ای هست كه در بازار میوه و تره‌بار به چشم می‌خورد. این سیب‌زمینی‌ها كه مدت‌هاست راه خود را به آشپزخانه‌ها باز كرده است، استفاده دارویی زیادی دارد که به این خواص در بخش محصولات اشاره کردیم. اکنون با مطالعه متن اصلی با نحوه کاشت و پرورش آن آشنا می شوید.
۱