سامانه اطلاعات جامع فعالیت‌های اقتصادی


برداشت گیاهان دارویی در اقلیم گرم و خشک

  

دانش و فناوری





آشنایی بیشتر با اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس که به آن اسطوقدوس هم می‌گویند جزء گیاهان گلدار و از دسته نعناعیان است.اسطوخودوس گیاهی چند ساله است که در شرایط مناسب چندین سال دوام خواهد داشت. به دلیل منشاء مدیترانه‌ای، اسطوخودوس عاشق آفتاب داغ و خاک خشک است.

کشت و تکثیر آویشن برگ باریک

آویش برگ باریک از طریق بذر، تقسیم بوته و قلمه تکثیر می شود. برای آشنایی با این کار مقاله موجود در بخش متن اصلی را مطالعه نمایید.

تحقیقات علمی بر روی گیاه اشنان

در این مقاله به آثار عصاره گیاه اُشنان بر روی رده های سلول های سرطانی، بررسي تاثير شوري بر جوانه ‌زني بذر گياه اُشنان Seidlitzia rosmarinus و همچنین تهیه کلیاب از گیاه اُشنان پرداخته شده است.

کاشت درخت عرعر و آسیبهای آن به طبیعت

گروهی از کارشناسان منابع طبیعی درباره پیامدهای گسترش کاشت درخت غیر بومی و مهاجم عرعر به دلیل آسیب رساندن به گیاهان دیگر و تخریب اکوسیستم طبیعی جنگل های شمال و خاک و سازه ها هشدار دادند. حضور گسترده این گونه، علاوه بر مناطق نیمه خشک و خشک کشور، در نواحی مرطوب و نیمه مرطوب و جلگه حاصلخیز شمال کشور نیز چشمگیر است و به خصوص در حاشیه جاده ها و دره ها، از جمله جاده کندوان، اراضی رها شده، فضای سبز شهرها، حاشیه خیابان ها، باغچه منازل، حاشیه پیاده روها و برخی زمین های کشاورزی دیده می شود. متن کامل را در قسمت متن اصلی مطالعه نمایید. منابع: سایت بیتوته (www.beytoote.com) خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا (www.irna.ir)
۱