سامانه اطلاعات جامع فعالیت‌های اقتصادی


برداشت گیاهان دارویی خودرو در اقلیم معتدل

   (Wild Medicinal Plants)

دانش و فناوری





آشنایی با ارقام توت فرنگی

در قسمت "متن اصلی"با برخی ارقام توت فرنگی آشنا می شوید: منبع: وبلاگ http://mostafa-badahang.blogfa.com/ سایت ویستا https://vista.ir/m/a/c۷۱bc

آشنایی بیشتر با شقایق (خشخاش)

برای آشنایی بیشتر با گیاه شقایق (خشخاش) و نحوه کاشت و تکثیر آن فایل موجود در قسمت "متن اصلی" را مطالعه نمایید.

آشنایی بیشتر با اسطوخودوس

گیاه اسطوخودوس که به آن اسطوقدوس هم می‌گویند جزء گیاهان گلدار و از دسته نعناعیان است.اسطوخودوس گیاهی چند ساله است که در شرایط مناسب چندین سال دوام خواهد داشت. به دلیل منشاء مدیترانه‌ای، اسطوخودوس عاشق آفتاب داغ و خاک خشک است.

کشت و تکثیر آویشن برگ باریک

آویش برگ باریک از طریق بذر، تقسیم بوته و قلمه تکثیر می شود. برای آشنایی با این کار مقاله موجود در بخش متن اصلی را مطالعه نمایید.

کاشت درخت عرعر و آسیبهای آن به طبیعت

گروهی از کارشناسان منابع طبیعی درباره پیامدهای گسترش کاشت درخت غیر بومی و مهاجم عرعر به دلیل آسیب رساندن به گیاهان دیگر و تخریب اکوسیستم طبیعی جنگل های شمال و خاک و سازه ها هشدار دادند. حضور گسترده این گونه، علاوه بر مناطق نیمه خشک و خشک کشور، در نواحی مرطوب و نیمه مرطوب و جلگه حاصلخیز شمال کشور نیز چشمگیر است و به خصوص در حاشیه جاده ها و دره ها، از جمله جاده کندوان، اراضی رها شده، فضای سبز شهرها، حاشیه خیابان ها، باغچه منازل، حاشیه پیاده روها و برخی زمین های کشاورزی دیده می شود. متن کامل را در قسمت متن اصلی مطالعه نمایید. منابع: سایت بیتوته (www.beytoote.com) خبرگزاری جمهوری اسلامی ایرنا (www.irna.ir)

خواص بی نظیر شاهدانه و روغن آن

دانه‌های خوشمزه شاهدانه به دلیل دارا بودن اسیدهای چرب امگا ۳ و امگا ۶ برای سلامت پوست و مو بسیار مفید است. امگا ۳ ها همچنین التهاب را کاهش می‌دهند و سلامت قلب و عروق و مغز را تضمین می‌کنند. از این گذشته کنف حاوی ترکیبات گیاهی به نام فیتوسترول هست که میزان کلسترول خون را پایین می‌آورد. باید بدانید که کنف و روغن آن حاوی چربی‌های اشباع‌نشده‌ی پُلی هستند برای همین قلب شمارا در سلامت نگه می‌دارد. در قسمت متن اصلی با سایر خواص آن آشنا می شوید.

ارزش باقلا و نحوه کشت آن

در این مقاله با حقایقی درباره ارزش فراوان گیاه باقلا و نحوه کشت و زراعت آن آشنا خواهید شد. همچنین مطالبی درباره زراعت این گیاه در ایران آورده شده است.
۱