شرح
یک تولیدکننده محتوا باید بداند چه چیزی را از چه طریقی به چه کسی یا کسانی میخواهد بگوید.
تولید کننده محتوا در زمینه هایی که تخصص دارد اقدام به تولید و انتشار محتوا با هدفی خاص مینماید.
محتوا، انواع مختلفی دارد: متنی، گرافیکی، ویدئویی، تصویری و صوتی که برای آموزش الکترونیکی، ارائه اطلاعات در سایت، فضای مجازی و شبکههای اجتماعی و... تولید میشود.
تولید محتوا اهداف متفاوتی خواهد داشت. نظیر:
• آموزش در زمینههای تخصصی و کاربردی
• اطلاعرسانی و آگاه کردن مخاطبان
• سرگرمی و لذت بردن مخاطبان
• الهامبخشی و ترغیب مخاطبان به تعامل
در حقیقت محتوا در قالبها و فرمتهای متفاوت تولید میشد تا بتوان ضمن معرفی شرکت، خدمات و محصولات ، نیاز مخاطب را برطرف کند. تولید محتوا، بخش بسیار گستردهای از فرایند بازاریابی محتوا را تشکیل داده است.
تولید کنندۀ محتوا میتواند دستی در انواع محتوا داشته باشد، یا فقط در یکی دو مورد حرفهای باشد. (اما معمولاً تسلط به محتوای متنی و مسلط بودن به یکی دو تا نرم افزار ویرایش عکس مثل فتوشاپ از ضروریات است.)
در این فعالیت سئو محتوایعنی انتخاب عنوان مناسب و نوشتن بهینه مطالب به گونه ای که بیشترین رتبه را بتوان در موتورهای جستجو کسب کرد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.