شرح
برای ساخته شدن یک بازی مراحلی مانند ایده پردازی اولیه، طراحی شخصیتها، ایجاد حرکت، دنیای بازی، کدگذاری، آزمایش ،بازاریابی و سپس عرضه سپری میشود.
ماهها برنامهريزي و آمادهسازي، نوشتن داستن بازي، شخصيت پردازي، استفاده از فناوريهاي پيشرفته و قدرت بالاي كامپيوتري از جمله عوامل مهم براي ساخت يك بازي است.
در ایران بیشتر استدیو های بازی ساز بر روی بازی های موبایلی فعالیت میکنند و بازی های دیگر پلتفرم ها pc , کنسولها, تبلت و وب بسیار کم تولید میگردند. به همین منظور در این سامانه فعلا فقط بر اساس سبک های بازی ها، فعالیت های اقتصادی را شرح میدهیم به امید روزی که برای هر یک از این پلتفرم ها شرکت ها و استدیو های سازنده ایرانی چندین سبک بازی عرضه کنند.
در تولید بازی های ریتمیک باید قدرت تمرکز کاربر برای ارائه ریتمهای خاص به چالش کشیده شود. بازیهای ریتمیک عموما با موزیک و موسیقی در ارتباط هستند. این ریتم میتواند شبیهسازی یک رقص یا آهنگ یا هر چیز دیگری باشد.
سبک ریتمیک روی عمل رقصیدن و همچنین شبیهسازی آلات موسیقی تمرکز دارد. بازیکنها در بازیهای ریتمیک باید عملکرد بسیار سریعی داشته باشند و دکمههایی را که به صورت پیاپی روی صفحه ظاهر میشوند فشار دهند تا شخصیتهای بازی به صورت هماهنگ با آهنگی که پخش میشود برقصند و یا بنوازند. برای بازی کردن عناوین ریتمیک معمولا از کنترلرهایی شبیه سازهای موسیقی استفاده میشود. معروفترین بازیهای این سبک Guitar Hero و Rock Band و Just Dance و Dance Central هستند.